۱۳۹۴ آبان ۲۶, سه‌شنبه


 





 فلاپی درایو
مدتهاست كه در بازار،فلاپي درايوهاي متعددي ديده مي شود ماركهايي از قبيل Sony ، Teac ، NEC ، Mitsumi و ... در سالهاي قبل دقيقا به خاطر دارم كه بهترين مارك فلاپي درايو مارك معروف تي يك بود هم هد قدرتمندي داشت هم ديرتر خراب ميشد و هم فلاپي را با قدرت بيشتري به بيرون پرتاب مي كرد و عجيب آنكه گارانتي هم نداشت اما بيشترين آمار فروش را از آن خود كرده بود.
حال در اين سالها چه اتفاقي افتاده كه فلاپي درايو تي يك به يكي از بدترين ها تبديل شده است موضوعي است كه بنده هم به درستي از آن خبر ندارم اما احتمالا توليد كنندگان داخلي و يا وارد كنندگان ، ماركهاي كاملا غير استاندارد را با اين نام معروف وارد كشور كرده اند .
در حال حاضر از ميان تمام فلاپي درايوهايي كه در بازار موجود است فقط فلاپي درايو ميتسومي و آن هم به شرط داشتن گارانتي را توصيه و سفارش مي كنیم البته توجه داشته باشيد كه اين توصيه فقط جهت زمان حاضر است چرا كه ممكن است در ماههاي آينده مارك بهتري نيز وارد بازار شود. از طرفی میتسومی در سالهای نه چندان دور از teak و حتی Panasonic در ساخت فلاپی درایو موفقتر بود .

ضمنا با توجه به اينكه اكثر فلاپي درايوهاي كنوني پشت يك درپوش قرار مي‌گيرند حتما به قدرت پرتاب ديسكت توجه داشته باشيد و الا هميشه بايد به زور و التماس ديسكت را از حلقوم فلاپي درايو بيرون بكشيد.  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر